Digitalizacja wideo audio foto      Digitalizacja 8mm
żmedias studio

rolki z filmem 8 mm
 


Digitalizacja i retusz filmów 8 mm, super 8 mm, DS 8


filmy skanujemy metodą poklatkową

skanujemy udźwiękowione filmy super 8 mm

wykonujemy chemiczny i cyfrowy retusz filmów






fragment filmu 8 mm  Format 8 mm, wprowadzony w 1932 r. (Kodak)

  Format super 8 mm, wprowadzony w 1965 r. (Kodak)

  Format DS 8 (socjalistyczne super 8), wprowadzony w 1972 r. (ORWO)

  Format super 8 mm + audio wprowadzony w 1973 r. (Kodak)




Amatorskie i profesjonalne sposoby cyfryzacji filmów 8 mm, super 8 mm, DS 8

    
Rejestracja z ekranu za pomocą kamery.

Wady:
mała ilość detali, mały zakres tonalny, mała ostrość, migotanie obrazu, zniekształcenia geometryczne, kolor
Zalety:
nie wymaga nakładów finansowych.

Rejestracja z matówki za pomocą kamery (tylna projekcja).

Wady:
takie jak w pierwszym przykładzie, nieco mniejsze zniekształcenia geometryczne, trochę lepsza ostrość i kolory
Zalety:
niewielki nakład finansowy

Skanowanie.
Najlepsza dostępna obecnie metoda.
Każda klatka filmu jest skanowana i zapisywana jako oddzielny obraz.
Dedykowany program łączy pojedyncze obrazy w plik wideo.
Zalety:
doskonała ostrość, dużo detali, szeroki zakres tonalny, poprawna kolorystyka, brak zniekształceń geometrycznych,
brak migotania obrazu.
Wady:
cena skanera

Jakość filmów 8 mm, super 8 mm, DS 8 bywa bardzo różna.
Mogą mieć wady powstałe w momencie rejestracji (prześwietlenie, niedoświetlenie, brak ostrości)
lub wynikające z niewłaściwego procesu chemicznego (kolor i inne wady).
Przechowywanie i czas też ma ogromne znaczenie.
Decydując się na skan, nawet jeśli film jest niskiej jakości, mamy pewność że uzyskany obraz jest możliwie najlepszy.

Skaner do filmów 8 mm, super 8 mm i DS 8 to najważniejszy sprzęt w procesie cyfryzacji, ale nie tylko on decyduje
o efekcie końcowym. Filmy wymagają przygotowania. Polega ono na sprawdzeniu łączeń i perforacji,
usunięciu kurzu, niekiedy czyszczeniu w kąpieli chemicznej.

Ostatnim, opcjonalnym etapem, jest wykonanie cyfrowego retuszu.
Ta operacja znacząco redukuje ziarno i drobne artefakty a obraz jest przyjemniejszy w odbiorze.
Po wykonaniu retuszu, film nadal zachowuje archiwalny charakter. 
    

Przykładowe skany filmów 8mm i super 8mm:


film 1     film 2     film 3


film 4 (kolor ORWO)     film 5 (kolor ORWO)


Filmy różnią się jakością, mimo stałej rozdzielczości skanu. Najważniejsze czynniki mające znaczenie to:

1 - marka filmu (najgorzej wypadają kolorowe ORWO). KODAK, AGFA, FUJI świetnie zachowują kolory i pozwalały
rejestrować ostre filmy. Kolorowe ORWO prawie zawsze są mniej lub bardziej nieostre, a ich odwzorowanie
kolorów może się z upływem czasu drastycznie zmienić.

2 - jakość kamery (głównie optyki) oraz prawidłowe ustawienia (ostrość, ekspozycja itp)

3 - jakość procesu chemicznego (wywołanie filmu)

4 - warunki przechowywania

Zdarza się, że w filmie jest tylko jeden kolor - NIEBIESKI (dot. ORWO).
Przywrócenie poprawnej kolorystyki (prostymi metodami) bywa trudne lub niemożliwe.
Rozwiązaniem może być pozbycie się kolorów i zapis filmu w skali szarości (czarno - biały)
lub komputerowe koloryzowanie (dość drogi zabieg).
Oczywiście nie wszystkie filmy 8 mm i DS 8 mają problem z kolorem.






samochód dostawczy, ikona

Odbieramy materiały od zleceniodawcy

Ta opcja jest możliwa po wstępnym ustaleniu wartości zlecenia i dotyczy miejscowości:
Warszawa (Śródmieście, Wola, Ochota, Mokotów, Wilanów, Żoliborz, Włochy, Ursus, Bemowo)
Pruszków, Piastów, Brwinów, Grodzisk Mazowiecki, Błonie, Nadarzyn i okolice tych miejscowości.



test


przegrywanie filmów 8 mm warszawa, skanowanie filmów 8 mm w warszawie, kopiowanie filmów 8 mm warszawa,
cyfryzacja filmów 8 mm w warszawie